IE 各種イベント(8-9月)

【9月のChattIE Tuesday(個人面談)】

 

  • 日時:2018年9月4日、18日、25日 (いずれも火曜日) 10時00分~20時00分 (日本時間)
  • 場所:パレスホテル東京 ロビーラウンジ(千代田区丸の内1-1-1)※IEオフィスではありません。気をつけてください。
  • 言語:日本語・英語
  • 費用:無料
  • 内容:IEの日本の入学審査Directorとの個人面談です。学部、修士号、MBA、エグゼクティブプログラムまでの志望者を対象に、学校選びの段階から出願中の方まで幅広くプログラムと出願プロセスのアドバイスをします。
  • 登録:予めこのURLよりお申し込みください。
  • https://landings.ie.edu/meetings/japan/chattie-tuesday 

 

 

【10月30日火曜日:IE教授による来日模擬授業 “Contagious: When Brands Go Viral”】

 

  • 日時:2018年10月30日 火曜日 19時00分~21時00分 (日本時間)
  • 場所:AP東京丸の内 (東京都千代田区丸の内1-1-3 日本生命丸の内ガーデンタワー3階)
  • 言語:英語
  • 費用:無料
  • 内容:IEのデジタル・マーケティングの教授、Brian Hallettが来日します。MBA、デジタルマーケティング系修士号への出願者とIE卒業生向けに模擬授業を行ないます。

In this Master Class taught by IE Professor Brian Hallett, we will explore one of the most mysterious and misunderstood aspects of the entire digital revolution: WHAT MAKES ONLINE BRANDED CONTENT AND CAMPAIGNS GO VIRAL?

Together we will examine specific examples of Brands that have successfully used the power of the internet, social media and “sharing” to spread their messages far and wide. And most importantly, we look at the key success factors which Brands employ to get their message out. What do all viral campaigns have in common, and what elements make them unique?

Here are some of the questions we will be examining:

  • What do we mean when we use the term “viral content”?
  • What are the best examples of viral Branded Content?
  • Why do some ideas spread overnight while others simply disappear?
  • How do I get people to respond to my message and then pass it on?
  • What are the factors that viral campaigns have in common?
  • Is SEO more important than content?
  • What role does social influence have in shaping the choices we make?
  • What kinds of content do we simply view, vs the content that we like or share?
  • What does the future hold for online viral content?
  • 登録:予めこのURLよりお申し込みください。
  • https://www.eventbrite.co.uk/e/contagious-when-brands-go-viral-tokyo-tickets-49209985391

 

IE Business Schoolについて

スペイン・マドリッドにある、70年代に若い起業家集団がローンチしたビジネススクール。アントレ気質を活かし、デザイン思考、デジタルイノベーションなど新しいビジネスのエッセンスを迅速に取り入れています。世界で初めてアントレプレナーシップをMBAに必須科目として導入したスクールです。 創立者は現在も学校経営に携わっており、学校自らがスタートアップと共同でEdTechの開発等、革新的なアクションを率いています。イノベーションや新規事業、ソーシャルインパクトといった分野でも高い評価を受けています。